Owsianka z masłem orzechowym – Fit Przepis

przez Filip

Dzisiaj przedstawimy przepis na owsiankę z masłem orzechowym. Przepis ten przypadnie do gustu zarówno osobom, które lubią proste i szybkie posiłki, jak i tym, dla których pożywne i zdrowe śniadanie jest bardzo ważne. Poniżej opisana owsianka z masłem orzechowym jest nie tylko pyszna, ale również bardzo zdrowa. Zachęcamy do eksperymentowania i dostosowywania przepisów do własnych potrzeb.

  • Owsianka z masłem orzechowym jest bogatym źródłem błonnika, który pomaga utrzymać poprawny poziom cukru we krwi oraz reguluje trawienie.
  • Płatki owsiane są również źródłem węglowodanów, które dostarczają organizmowi energii na wiele godzin.
  • Owsianka to prosty przepis, który może być przygotowany na wiele sposobów. Możliwości jest wiele: możemy na przykład dodać syrop klonowy lub plasterki banana.
  • Ten i wiele innych przepisów możesz w łatwy sposób przygotować z pomocą robota wielofunkcyjnego!

Owsianka z masłem orzechowym – Ile ma kalorii?

Ilość kalorii w przygotowanej według naszego przepisu może się różnić w zależności od ilości użytych składników. Przyjmując, że zostały użyte proporcje, podane w powyższym przepisie, jej kaloryczność może być następująca:

  • 1/2 szklanki płatków owsianych – około 150-200 kcal.
  • 1 szklanka mleka – w zależności od zawartego w mleku tłuszczu: mleko 3,2 % – około 150 kcal, mleko 2% – około 128 kcal, mleko 0.5% – 98 kcal.
  • 2 łyżki masła orzechowego – około 200-250 kcal.
  • 1/4 łyżeczki cynamonu – około 1 kcal.
  • Dodatki w postaci orzechów laskowych – około 50-100 kcal
  • Syrop klonowy – około 30 kcal na łyżkę.

    Płatki owsiane – przepis na zdrowe śniadanie

    Owsianka z masłem orzechowym będzie świetnym wyborem na śniadanie dla osób, chcących utrzymać prawidłową wagę, ponieważ powoduje uczucie sytości oraz ma niską kaloryczność. Będzie również odpowiednia dla ludzi z cukrzycą czy z problemami z trawieniem, ze względu wysokiej zawartości błonnika. Jedzenie płatków owsianych jest powszechnie uważane za zdrowe, również z innych powodów. Oprócz błonnika znajdziemy w niej wiele innych witamin i pierwiastków takich jak magnez czy składniki obniżające poziom cholesterolu we krwi. Jeśli zdecydujemy się dodać masło orzechowe, dostarczymy naszemu organizmowy nienasycone kwasy tłuszczowe i wiele innych witamin.

    Masło orzechowe – ważne informacje

    Warto zwrócić uwagę na używane masło orzechowe. Niektóre z nich zawierają szkodliwe ilości oleju palmowego, który jest uważany za niezdrowy. Oprócz jego szkodliwego wpływy na cholesterol jest on często produkowany w sposób niekorzystny dla środowiska. Wybierając masło orzechowe, powinniśmy zwrócić uwagę na jego składniki. W ten sposób przygotowana owsianka z masłem orzechowym będzie bardzo zdrowym śniadaniem!

    Podobne przepisy

    Zostaw Komentarz

    Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
    Akceptuję Czytaj więcej